måndag 10 mars 2008

Slut på friden

Varför, varför, VARFÖR finns det spindlar...? Idag såg jag den första för säsongen, och därmed var alltså friden slut. Efter den här usla vintern lär det väl bli ett riktigt spindelår. Inte för att jag vet om det hänger ihop men kan tänka mig att de förökar sig snabbare och överlever vintern bättre om den är mild. Såg i alla fall en vision av hur sommaren kommer att bli, och det var inte kul.

Jag vet att de inte är farliga, men hela jag ryser när jag ser/tänker på dem. Bara ordet spindel är ju fobiframkallande.

2 kommentarer:

Applecore sa...

Hej! Jag hittade hit via en kommentar du lagt in i en annan blogg. Jag är, liksom du, A- och B-mamma :-) Det vore roligt om jag kunde få länka till din blogg från min? Lämna gärna en kommentar hos mig så jag vet att det är ok.
Ha det så gott!
/applecore (som finns på wordpress)

Anonym sa...

Klart att du får länka!
Ha en trevlig dag!