tisdag 1 april 2008

Nu närmar det sig...

Nu är det bara några dagar kvar, hunden blir allt tjockare och tjockare, och idag har hon varit orolig, velat bädda och ordna, och inte ville hon vara ute i trädgården speciellt länge heller, trots att både jag och lilla A var ute och "påtade". Det är inte dags förrän på söndag men jag undrar om de inte tänker komma tidigare.

Jag har tagit semester på måndag, ifall hon skulle gå över tiden, men på fredag jobbar jag och har mycket att göra och kan inte vara hemma.

Maken är ju borta i veckorna, pendlar till annan ort, så jag är ju i princip ensam mamma med ungar, hundar o katter o stort hus o trädgård o gud vet allt... nej, jag klagar inte, jag tycker det funkar rätt bra. Jag jobbar inte heltid, det skulle aldrig funka. Men korkad som jag är har jag lovat att gå upp lite i tid nu i april och maj, pga stor arbetsbelastning på jobbet. Hur smart får man va, när hunden skall till o valpa *tänkte inte på det*. Ja i början går det väl an, men sen när de skall ha mat 4 gånger om dagen...

Nåja, kvinnor kan..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad spännande att du är både adoptiv och biologisk mamma. Hur gamla är barnen? Hur lång tid tog adoptionen? Vi går själv i ivf-världen med ena benet och adoption med det andra. Jag känner ibland att det ena inte behöver utesluta det andra. Jag länkar upp dig på min blogg om det är okej?

a- och b-mamma... sa...

Hej!
Mina barn är 9 och 4 år gamla, Den stora var 6 år när vi adopterade lilltjejen. Då var inte väntetiderna alls långa. När vi hade bestämt oss tog det 3 månader tills vi fick börja vår utredning, sen hade vi medgivandet efter ca 4 månader. Då behövde man ju inte heller någon föräldrautbildning, fast vi gick en studiecirkel, på eget initiativ. Sen fick vi barnbesked redan efter att våra papper varit i Kina i 7 månader...Så det gick väldigt snabbt, det går ju inte att jämföra med dagens kötider... Så det är nog smart att börja med adoptionsförberedelser redan i IVF-stadiet - även om kanske inte hemutredarna är av samma åsikt..(?)

Visst är det ok att länka till min blogg!