fredag 18 april 2008

Detta fick jag höra när jag satte på mobilen på eftermiddagen på jobbet:

"..Hej mamma, det är jag, B. Jag saknar dig väldigt mycket och undrar när du kommer hem. Hoppas du försöker komma lite tidigare än till maten...Mamma! Jag vill att det blir taco. Men om du inte hinner, om du inte kommer förrän till maten, så får jag väl prata med pappa om det. Ok, älskar dig. Och förresten...(en liten utläggning om att hon varit ensam en stund när pappa och A varit iväg)....puss, puss, älskar dig!!"

Gulle!

Till saken hör att jag arbetar halvtid, och har lagt en av mina två långa dagar på fredagar, då maken ändå är hemma. Tänker att det kan vara bra för honom att vara med barnen lite själv någon gång. Jag är ju med dem de andra dagarna, då han jobbar på annan ort. Och de andra dagarna brukar barnen knorra att de hämtas så tidigt, då vill de gärna vara lite längre på dagis/fritids, men på fredagar vill speciellt B hem direkt efter skolan, och så ber hon alltid mig att skynda mig hem...

Men bevis för att fredagar ändå är rätt mysigt med pappa fick jag igår:

B: " Pappa är så snäll, vi köper alltid kex på fredagar, det är en familjetradition vi har. Vi får välja varannan gång, jag och A"
Familjetradition, jo jag tackar jag...att det alltid finns hembakta bullar och då och då även kakor..., hembakt med kärlek och på smör och utan emulgeringsmedel och transfetter... det var visst inte lika snällt....

Men det är ju så, det som alltid finns hemma är ju inte lika intressant...:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt! Det är då man inser att man lyckats med sina barn :-)

Anonym sa...

Hej.
Skriver en liten kommentar så att du vet att jag varit här. Vet faktiskt inte riktigt hur jag ramlade in här, men det var kul att få läsa.
Grattis till 2 underverk. :-)