söndag 13 april 2008

3-årsdag

Häromdagen firade vi vår treårsdag, som två-barnsfamilj. Alltså, det var tre år sen vi fick vår dotter och lillasyster i Kina. Hon fick några presenter på morgonen, bland annat en spargris i "guld" som vi köpte där i Kina. Den blev hon stolt för. Och sen åt vi kinamat på kvällen, med kinaflaggan på bordet.

Jag tänkte att vi skulle passa på att se kinafilmen, det var ett tag sedan. Jo, en liten stund var det kul, hon satt i mitt knä och vi tittade ihop. Men sen satt jag plötsligt där ensam och tittade, A hade tappat intresset... själv satt jag där och mindes...åh vad liten hon var, och söt! Ja, söt är hon ju nu med förstås!

Nej, speciellt intresserad av sitt ursprung är hon inte. Hon tar sällan upp det själv och frågar om det. När hon fyllde 4 fick hon en bok om sig själv och om adoptionen, som jag hade gjort på gordinegenbok.se. nu var det ju tänkt att jag skulle länka till den sidan, men det är ju för avancerat för mig ;-( Jättefin om jag får säga det själv, men det är inte så ofta hon vill att vi skall läsa den. Men intresset kanske kommer senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad härligt det låter med firande av 3-årsdag! Tack för att du delar med dig!