lördag 10 maj 2008

Och idag kom jag hem

Nu var det min tur att vara i Storstaden, på liten "husmorssemester". Har varit iväg i 2 dagar, på shoppingresa med mina systrar. Vi har shoppat o fikat o druckit vin o fnittrat...härligt!

Mina systrar och jag har egentligen helt olika shoppingstilar. Storasyster vet direkt vad hon vill ha, hon kliver in i en affär och ser sig omkring, ser direkt om det är nåt som passar henne, tar det och provar och vips är hon klar med en kasse i handen = står och väntar utanför. Mellansyster är egentligen inte vare sig mode- eller shoppingroad, köper lite basickläder och hittar hon en stol i affären sätter hon sig ned, för det är ju sååå jobbigt att gå en hel dag på stan... Själv vill jag titta i lugn och ro, klämma och känna och fundera innan jag bestämmer mig, och kan vela hur länge som helst om det finns två snarlika varianter, av och på i provhytten...

Trots olikheterna har vi trevligt på våra resor, som brukar bli av en till två gånger om året, efter lite övertalning från oss andra två till mellansyster, att nu är det dags....

Inga kommentarer: